про нас|RSS
Увійти
Ми у Facebook Ми у Facebook

 

КультОгляд
З днем народження, книго!

Центральна весняна подія культурного життя Дніпропетровщини — вийшла нова книга про славну Петриківку! Ось її вихідні дані: Бєлоусов Є. В. Петриківка — перлина України: ІМА-прес, Дніпропетровськ, 2014.-5000 примірників. 160 сторінок з ілюстраціями.

Новий твір відомого українського письменника цікаво і популярно розповідає про витоки та сьогодення всесвітньо відомого петриківського розпису. Книга розрахована на широке коло читачів.

Вийшла нова книга дніпропетровської письменниці Ольги Кай «Загадать желание»

Світ, сповнений дива, в якому ще живуть русалки, мавки та лісовики, а в небі можна побачити вогняного змія. Світ, в якому дружба перевіряється ревнощами та заздрістю, а скріплюється кров’ю та битвою пліч-о-пліч. Вірність стає найдорожчим скарбом, а любов — неочікуваною нагородою. Цей світ поступово руйнується, переплітаючись з нашим світом, стикаючись із невідомим та байдужим злом. Шириться пустка, виростають чорні скелі замість зниклих міст. Рівновагу порушено, і вже не має значення, хто поклав останній камінець на терези…

Вертеп як засіб проти «святкових буднів»

6 січня на ж/м Ювілейному та 14 січня на Європейському майдані в Дніпропетровську відбулися різдвяні вертепні вистави, організовані співробітниками Інституту суспільних досліджень. У вертепі взяли участь непрофесійні актори — звичайні люди, вбрані в самостійно виготовлені костюми: Діви Марії з немовлям, Янгола, чортів, царя Ірода, Смерті, козаків, Турка, Селянина та ін. Музичну частину святкової вистави підготував дніпропетровський гурт мандрівних дяків «Вертеп».

Міні-виставка художника Івана Труша до Дня Соборності України

До Дня Соборності і Свободи України у Дніпропетровському художньому музеї виставили три картини українського художника-імпресіоніста Івана Труша, який усе своє життя присвятив розвитку українського національного мистецтва.

Архів газети
АФІША ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
Головна ⁄ Вітальня ↓
      ВІТАЛЬНЯ      
Світлана Маркітанова: «Художник, як Фенікс, повинен повністю себе спопелити і переродитися в новому обличчі»

Світлана Маркітанова: «Художник, як Фенікс, повинен повністю себе спопелити і переродитися в новому обличчі»

Автор: Олексій Овчаренко.

Більшості з нас зовсім не подобається шлях, яким зараз йде Україна. Перспективи подальшого розвитку країни, які вимальовуються на даний момент, не викликають якихось райдужних очікувань. І все-таки не варто пройматися занадто песимістичними настроями. Адже є ще сфери діяльності, в яких Україна не пасе задніх. Наприклад, у такій незамінній складовій будь-якого суспільства, як мистецьке життя, наша країна не виглядає якоюсь відсталою країною третього світу. У нас збереглася система художньої освіти, є люди, які можуть гідно представити нашу країну на міжнародній арені, і, що найважливіше, у нас є перспективна молодь, яка вже володіє достатньою майстерністю і знаходиться в пошуку свого творчого обличчя. Такою є і наша сьогоднішня гостя, молода дніпропетровська художниця Світлана Маркітанова.

«Експедиція XXI» № 11 (137) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
«Щоб займатися мистецтвом, треба вміти це робити»

«Щоб займатися мистецтвом, треба вміти це робити»

Автор: Олексій Овчаренко.

Людину формують найрізноманітніші чинники. Однаково важливі виховання і соціальне середовище, в якому вона знаходиться. Але не менш важливо і те, які речі оточують людину, наскільки чисто підметені вулиці населеного пункту, де вона живе, і скільки дерев і клумб вона бачить, виходячи на вулицю. Важливо, наскільки грамотно з естетичної точки зору вибудувано оточуючий людину простір.
Сьогодні ми поспілкуємося з людиною, роботи якої можемо бачити багато де у Дніпропетровську і вплив яких відчуваємо на собі. Художник В’ячеслав Павлович Данилов створював барельєфи в Дніпропетровському театрі опери та балету, його роботи є у вестибюлі діорами «Битва за Дніпро», у фойє Театру української драми ім Т. Г. Шевченка, на його розписи та вітражі можна милуватися в Дніпропетровській медичній академії. Ми поговорили з В’ячеславом Павловичем про те, як художник за допомогою своїх навичок може впливати на глядача, і про персональну виставку майстра «Обличчя часу», яка відкрилася 17 жовтня в Дніпропетровському художньому музеї.

«Експедиція XXI» № 10 (136) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
Правила відбору від Всеволода Шарка

Правила відбору від Всеволода Шарка

Автор: Олексій Овчаренко.

Прийнято вважати, що людина обирає свій життєвий шлях сама. Звичайно, ми припускаємо, що іноді обставини сильніші за наші бажання і тоді ми діємо всупереч своїй волі. Також ми впевнені, що велику роль в тому, чи будемо ми здатні приймати усвідомлені рішення, відіграє виховання. Але в цілому нам здається, що свобода волі — невід’ємна якість нашої природи. Однак психологи експериментально довели, що часто людина, не за своєю волею потрапивши в якусь ситуацію, починає вважати, що наявний стан речей — це її особиста заслуга. Тоді виникає питання: а чи є взагалі свобода волі? Чи не ілюзія це поняття?
Звичайно, свобода вибору існує, хоча, можливо, і не в тій формі, в якій вона нам видається. І найяскравіше здатність до усвідомленого вибору демонструється у творчості людини. Для вивчення цих «творчих матерій» найкраще розглянути діяльність людей, що займаються мистецтвом.
Наш сьогоднішній гість Всеволод Шарко затребуваний в дизайні, його також можна вважати визнаним художником. Досягти такого результату можна тільки ціною постійних і цілеспрямованих зусиль.

«Експедиція XXI» № 9 (135) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
«Найважливіше вирішити, що ти будеш фотографувати, а не як»

«Найважливіше вирішити, що ти будеш фотографувати, а не як»

Автор: Олексій Овчаренко.

Фотографією в наш час захоплюється величезна кількість людей. Сучасні технології зробили процес фотографування легким і доступним практично кожному. Не потрібно «заморочуватися» з підбором плівки, проявом і друком фото. Питання, які були пов\'язані з фотосправою і які можна позначити фразою: «Як знімати?» — тепер не надто актуальні. І людина з фотоапаратом залишилася один на один з іншою проблемою: «Що я буду знімати?» Для того щоб вирішити це питання, людина починає шукати інформацію, йти своїм шляхом і в результаті може домогтися значних успіхів. Дніпропетровський фотохудожник Олександр Хворост — саме з таких. В даний час він бере участь у різних фотовиставках і є визнаним автором фотографії серед професіоналів. Розмову з ним ми почнемо з того, яку роль у розвитку фотомистецтва в країнах пострадянського простору грає Спілка фотографів.

«Експедиція XXI» № 7 (133) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
Ніна Ніконенко: «Сумніваюся, що роботу художника зможе повторити машина!»

Ніна Ніконенко: «Сумніваюся, що роботу художника зможе повторити машина!»

Автор: Олексій Овчаренко.

Ми звикли всьому давати визначення. Це значно полегшує життя і дозволяє створити загальну культуру. Але такий спосіб розуміння навколишнього світу не завжди достатній. Якщо спробувати за допомогою визначень розібратися в тому, що собою являє мистецтво, то, швидше за все, ми не врахуємо якогось важливого фактора. В результаті будь-яке формулювання буде неповним. Причина в тому, що ми користуємося словами, які спочатку неповноцінно «роздрібнили» на частини внутрішній і навколишній світ. Але й великої біди в тому, що ми не зможемо щось повноцінно описати, теж немає, поки є люди, які розуміють, як це щось «працює». Так справжній художник розуміє, як «працює» мистецтво, хоч часто і не може це до кінця пояснити і каже, що мистецтво — це якась не збагненна розуму магія. Сьогоднішній гість — молода дніпропетровська художниця Ніна Ніконенко, з якою ми поговорили про магію мистецтва і про те, як потрібно жити і працювати, щоб уміти «чаклувати».

«Експедиція XXI» № 6 (132) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
Олеся Гудима: «Натхнення вивітрюється з людини, яка лицемірить у мистецтві»

Олеся Гудима: «Натхнення вивітрюється з людини, яка лицемірить у мистецтві»

Автор: Наталія Пасічник.

Вільний художник Олеся Гудима народилася 1980 року в Тернополі, який, за власним зізнанням, любить за те, що саме там їй легко і цікаво реалізувати себе. Спочатку дівчина працювала за освітою — журналістом у місцевих виданнях. Але згодом почала займатися живописом. Олеся вже провела ряд виставок та взяла участь у кількох мистецьких проектах. Про українське мистецтво, її входження до нього та про те, що дає їй живопис, і піде наша розмова з художницею.

«Експедиція XXI» № 5 (131) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
Сергій Бурбело: «Важливо не переплутати богемне життя з суттю художнього процесу»

Сергій Бурбело: «Важливо не переплутати богемне життя з суттю художнього процесу»

Автор: Олексій Овчаренко.

Є такий стереотип, що художники — це якісь замкнуті люди, які щось малюють у майстернях і тільки іноді виходять на пленери. Але це не так. Звичайно, є серед них і замкнуті у собі, але є і відкриті до спілкування, є й такі, які ведуть активне суспільне життя. Молодий художник з Дніпропетровська Сергій Бурбело присвячує багато вільного від малювання часу пропагуванню мистецтва. Також Сергій — людина-мандрівник, з цього й почнемо нашу бесіду.

«Експедиція XXI» № 4 (130) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
Катерина Коркач: «Українська мова й українське мистецтво нероздільні»

Катерина Коркач: «Українська мова й українське мистецтво нероздільні»

Автор: Олексій Овчаренко.

Шлях до здобуття майстерності майже в будь-якій області людської діяльності єдиний. Назва цього спільного для всіх шляху — праця. Але окрім праці потрібне ще прагнення досягти своєї мети і вміння відрізняти правильні кроки від хибних. Дніпропетровська художниця Катерина Коркач крокує своєю дорогою митця. Як це відбувається? Як вона знаходить правильний напрямок творчості та що вважає головним для художника? Про це та багато іншого ми й поговорили з Катериною.

«Експедиція XXI» № 3 (129) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
Даша Сура в пошуку нових вимірів

Даша Сура в пошуку нових вимірів

Автор: Олексій Овчаренко.

Всі ми дуже різні, адже на світі немає двох однакових людей. Але все-таки існує загальне розуміння того, що таке людина. Є щось об’єднуюче, загальне для нас усіх. І об’єднує нас в першу чергу здатність розуміти один одного.
Образотворче мистецтво дає нам можливість бачити, як відбиваються життєвий досвід, думки, почуття і майстерність художника на площині. І, дивлячись на твори, ми завжди намагаємося побачити риси того, хто їх створював. Але цікаво послухати й самого художника, дізнатися, що він говорить про свою творчість. Тоді ми можемо вловити співзвучність слів художника з його картинами. І сьогодні ви, можливо, знайдете щось спільне між тим, як говорить і як пише дніпропетровська художниця Даша Сура.

«Експедиція XXI» № 2 (128) 2013

      ВІТАЛЬНЯ      
Ігор Зайцев: «Художник — це літописець та історик»

Ігор Зайцев: «Художник — це літописець та історик»

Автор: Олексій Овчаренко.

Мистецтво — одна з найважливіших складових частин нашої культури. А живопис — один з найпоширеніших різновидів мистецтва. Живописні твори створюють художники. Вони називають свою діяльність роботою. І все-таки в цій діяльності є якийсь елемент гри. Але сама по собі гра може бути не тільки мистецтвом. Ігри дуже щільно переплетені з нашим життям. Наприклад, в людській культурі дуже популярні ігрові види спорту, такі як футбол і баскетбол. І дуже цікаво, коли людина, яка присвятила цим спортивним іграм своє життя, стає художником. Одна з таких цікавих особистостей — колишній професійний футболіст, а нині викладач кафедри фізичного виховання та спеціальної підготовки Академії митної служби України Ігор Зайцев. Розвиваючись, Ігор як художник пройшов шлях від аматора, який захоплюється живописом, до міцного професіонала. У цьому йому допомогли два фактори: спортивне минуле і бажання стати справжнім художником.

«Експедиція XXI» № 1 (127) 2013

Сторінки:1|2|3|4|5|›››